W tej komrce znajduje si obiekt FLASH



     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


 

 

 

Depresja

Słowo „depresja” używamy często na określenie złego nastroju. Aby mówić o procesie chorobowym, musi pojawić się u nas więcej objawów. Poniżej ich zestawienie:

Najważniejsze objawy depresji:

    1. Uczucie smutku i przygnębienie

    2. Spadek zainteresowania i brak odczuwania przyjemności ze spraw i zajęć,

        które wcześniej sprawiały radość (hobby, spotkania ze znajomymi, spacery, sport, rekreacja).

    3. Zmiany apetytu i wagi ciała (najczęściej chudnięcie i spadek apetytu).

    4. Trudności ze snem (sen płytki, przerywany, wczesne budzenie się, wzmożona senność- także w ciągu dnia)

    5. Brak chęci do zajmowania się nawet przyjemnymi sprawami – spadek aktywności

    6. Ciągłe uczucie zmęczenia, znużenia i braku energii

    7. Poczucie małej wartości, beznadziejności, poczucie nieuzasadnionej winy

    8. Trudności w koncentracji uwagi, zapamiętywaniu, podejmowaniu prostych decyzji

    9. Myśli o śmierci, poczucie, że nie ma się po co żyć, pragnienie śmierci, myśli samobójcze.

 

  Sprawdź u siebie, czy cierpisz na depresję:

  •    Jeśli w ciągu ostatnich 2 tygodni dokuczały Ci objawy nr 1 i/lub nr 2 oraz dwa lub trzy inne objawy spośród wymienionych to:

        Prawdopodobnie przechodzisz łagodną depresję.

  • Jeśli zauważasz u siebie 5 objawów z powyższej listy ( w tym 1 z dwóch pierwszych) to:

              Prawdopodobnie cierpisz na umiarkowaną depresję.

    

     Jeśli masz objawy łagodnej lub umiarkowanej depresji koniecznie udaj się do psychiatry ( adresy poradni sa na stronie – ważne adresy).

      Jeśli masz pytania, obawiasz się czegoś, nie wiesz co robić, PISZ DO NAS!!!

     Jeśli to, co odczuwasz, jest po prostu smutkiem, chandrą, ale występuje dość często i męczy Cię, skorzystaj z poniższych wskazówek.

  1. Brak apetytu – staraj się jeść regularnie, tak jak do tej pory. Jedz przez rozsądek- wprowadzaj jedzenie do ust, gryź i połykaj, nawet jeśli nie odczuwasz przyjemności z jedzenia.
  2. Spowolnienie, apatia – codziennie wychodź na spacer. Umów się z bliską Ci osobą, aby było raźniej. Jeśli nie będzie nikogo, kto mógłby Ci potowarzyszyć, idź sam, nie rezygnuj! Jeśli jeździsz na rowerze to codziennie jedz na przejażdżkę. FIZYCZNE ZMĘCZENIE REWELACYJNIE POPRAWIA NASTRÓJ!!!!
  3. Brak chęci do nauki i pracy – weź kartkę i zapisz, co musisz zrobić. Nie analizuj, że jest tego sporo, po prostu sporządź listę. Zaznacz, które z tych czynności są proste. Zacznij od nich. Traktuj każdą z wypełnionych zadań jako SUKCES! Odznaczaj czynności wykonane, to pomaga wzmacniać motywację do uporania się z kolejnymi. Jeśli nie uda Ci się zrobić wszystkiego, poproś koniecznie bliskich o pomoc.
  4. Zajmij się czymkolwiek – to pomoże, w nie dopuszczeniu do głosu myśli negatywnych typu „ nie mam siły, nic nie robię, nie chce mi się”.

Proponuję:

- porozmawiaj z zaufaną osobę przez Internet GG, Skype;

- poczytaj wiarygodne fora internetowe, także na temat depresji, lub złego samopoczucia;

- obejrzyj program w TV, może masz jakieś ulubione seriale, filmy;

- przeczytaj książkę, zacznij od czytania po jednej stronie;

- rozwiąż krzyżówkę w gazecie;

- poczytaj komiksy w Internecie itp.  

    Jeśli wiesz, jaki jest powód Twojego smutku, który niebezpiecznie się pogłębia, rozmawiaj o tym z przyjaciółmi lub poradź się psychologa. Możesz 

    skorzystać z wizyty bezpośrednio w gabinecie lub napisać np. do nas.

Życie nie musi być smutkiem, a cierpienie można przerwać.

   DEPRESJA TO BARDZO POWAŻNA CHOROBA, KTÓRA NIE LECZONA BYWA ŚMIERTELNA!!!!!

   NASZE MYŚLI NEGATYWNE BEZ POMOCY PSYCHIATRY I PSYCHOLOGA, PROWADZĄ DO ŚMIERCI. RATUJ SIĘ!!!! PAMIĘTAJ ZAWSZE MOŻESZ DO NAS LICZYĆ.

 

     Uwaga!!!! Jeśli występują u Ciebie myśli, dotyczące niechęci do życia lub myśli samobójcze – NIE CZEKAJ, TYLKO OD RAZU POWIEDZ TO KOMUŚ, RODZICOM, PRZYJACIELOWI, CHŁOPAKOWI, DZIEWCZYNIE.

                 KONIECZNIE NAPISZ DO NAS!! UDAJ SIĘ DO LEKARZA – PSYCHIATRY.

 

Mgr Monika Trzcińska - Psycholog - superwizor doradcy Online

 

 





 Użytkownik

 Hasło


 Zarejestruj się

                Data29/5/2017

 



W tej komrce znajduje si obiekt FLASH