Kategorie
Sylwetka

Sprawdzone sposoby na masę: dieta, trening i skuteczne suplementy i odżywki

Liczne grono mężczyzn każdego dnia podejmuje wysiłek, by zwiększyć objętość swoich mięśni. Muskulatura jest w modzie, co widać chociażby po frekwencji na publicznych siłowniach.

Proces budowania masy jest jednak bardzo czasochłonny. Trudno bowiem w kilka tygodni osiągnąć sylwetkę kulturysty. Z punktu widzenia fizjologii organizmu, uzyskanie przyrostu w postaci 1-2 kilogramów masy mięśniowej (czystej) uznawane jest za wynik maksymalny.

3 sposoby na zwiększenie masy ciała

Bardzo często podczas walki o lepszą sylwetkę koncentrujemy się tylko na jednym elemencie, zapominając o innych czynnikach, które mają wpływ na tempo budowania masy ciała. Poniżej pokrótce przedstawiamy każdy z trzech kluczowych.

  1. TreningTo oczywiste, że aby osiągnąć wzrost mięśni musimy podejmować trudy treningu siłowego. Należy przy tym zaznaczyć, że forma oraz rodzaj podejmowanych ćwiczeń ma kluczowe znaczenie. Trening musi być realizowany regularnie (3-4 sesje w ciągu tygodnia) i bazować na ćwiczeniach wielostawowych.
  2. DietaElement, który przez wielu jest lekceważony. Nie wystarczy drobna zmiana nawyków żywieniowych i zwiększenie objętości posiłków. Niezbędne jest stosowanie się do harmonogramu dietetycznego, który zawiera 5-6 posiłków w ciągu doby, a jego bilans dostosowany jest indywidualnie do zapotrzebowania i wagi danej jednostki.
  3. SuplementyOstatni z kluczowych elementów, który potrafi zwiększyć wydajność treningu i diety o nawet kilkaset procent. Do najpopularniejszych suplementów wykorzystywanych w procesach budowania mięśni zaliczamy: kreatynę, aminokwasy BCAA, gainery, l-argininę oraz odżywki białkowe.

    Przegląd skutecznych suplementów na masę znaleźć można w serwisie Silniejszy.pl.

Jeżeli chcesz, by efektywność wyżej wymienionych procesów stała na najwyższym poziomie – skorzystaj z ofert profesjonalistów. Dietę warto konsultować z dietetykiem, a trening z trenerem personalnym.

Pamiętaj, że budowanie masy to proces wymagający i trudny. To ciężka droga, którą przebywają tylko najwytrwalsi. Większość rezygnuje po kilku-kilkunastu tygodniach. Do którego grona zalicza się Twoja osoba?

Kluczowe błędy popełniane przez kulturystów-amatorów

Liczba błędów popełnianych przez osoby trudniące się budową masy mięśniowej jest ogromna. Źle dobieramy ćwiczenia, nie stosujemy rozgrzewki czy zakładamy zbyt duże obciążenie. To wszystko ma ogromny wpływ na efektywność treningu.

Dzisiaj pragniemy przedstawić najczęstsze błędy, które ograniczają wzrost włókien mięśniowych.

Po pierwsze: dostosuj obciążenie
To, że uda Ci się podrzucić jakiś ciężar nie oznacza, że Twoje mięśnie są na to gotowe. Nigdy nie stosuj obciążeń maksymalnych, gdyż nie jest to wskazane w początkowym okresie treningu. Uwierz – to, że dodasz kilka kilogramów na sztangę nie tylko nie pomoże, ale i może zaszkodzić. Wszak, zbyt optymistyczne nakładanie ciężaru często kończy się kontuzją.

Po drugie: czy wiesz jak technicznie wykonać ćwiczenie?
Praca z dużymi ciężarami (przy treningu na masę wskazane są ćwiczenia bazujące na dużym obciążeniu) wiąże się z dużym ryzykiem. Wszak, technika wykonywania ćwiczeń w tym przypadku jest niezwykle istotna. Nieprawidłowe, techniczne wykonywanie ćwiczeń takich jak martwy ciąg, przysiady czy wiosłowanie może bowiem skutkować poważnymi, trwałymi kontuzjami.

Po trzecie: intensywna rozgrzewka
Wiele osób zapomina o rozgrzewce. Przechodzimy zbyt szybko do treningu właściwego, co jest rzecz jasna ogromnym błędem. Wszak, nierozgrzane, nierozciągnięte mięśnie narażone są na urazy.

Po czwarte: nie przeceniaj roli suplementacji
Osoby początkujące bardzo często sięgają po różnego rodzaju suplementy diet. Przeceniamy ich właściwości. Uznajemy, że są one absolutnie kluczowe w procesach budowania masy, co nie jest prawdą. Suplementy to tylko dodatki do diety i tak powinniśmy je traktować.

Po pięć: nie ufaj „specjalistom”
Na siłowniach aż roi się od specjalistów ds. treningu i diety. Osoby z większym stażem często chcą dzielić się informacjami i sugestiami, co może, ale nie musi być pomocne. Sugerujemy weryfikować wszystko to co usłyszymy, wszak – spore mięśnie to nie jest dowód na wiedzę danej jednostki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *